Blog WordPress
Blog WordPress » SEO » WordPress SEO – jak pozycjonować bloga?

WordPress SEO – jak pozycjonować bloga?

Autor: Maria Kowalska
WordPress SEO - jak pozycjonować bloga?

WordPress SEO to ogół działań i zagadnień związanych z pozycjonowaniem strony internetowej stworzonej w WordPress. Jak zwiększyć widoczność witryny w sieci? Podpowiadamy, na czym polega pozycjonowanie WordPress!

WordPress SEO – czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych to ogół działań, które mają na celu zapewnić witrynie jak najlepszy wynik w rankingu Google. Osoby, które zajmują się WordPress SEO, są obeznane w różnych technikach, które oddziałują na roboty wyszukiwarek internetowych i wpływają na to, jak indeksują one daną witrynę. Dzięki takim działaniom, po wpisaniu w Google konkretnej frazy użytkownik natrafia właśnie na naszą witrynę!

Pozycjonowanie stron internetowych, a także WordPress SEO dzieli się na dwa obszary – są to prace wykonywane w obrębie strony, tzw. on-site SEO oraz prace wykonywane poza stroną internetową – tzw. off-site SEO. Pozycjonować można nie tylko pod kątem Google, ale także innych wyszukiwarek internetowych, np. Yahoo lub Bing. Od jakiegoś czasu modne jest także pozycjonowanie Facebooka oraz pozycjonowanie głosowe.

WordPress SEO – jak dobrać frazy kluczowe? Czym są frazy typu long tail?

WordPress SEO opiera się na umiejętnym zastosowaniu fraz kluczowych. To właśnie te słowa wpisuje w Google internauta, gdy chce znaleźć konkretną usługę lub produkt. Istnieje wiele różnych rodzajów fraz kluczowych, z czego bardzo popularne jest pozycjonowanie na tzw. frazy typu long tail.

Frazy kluczowe typu long tail, potocznie nazywane frazami kluczowymi z długim ogonem, to dłuższe, minimum 3 – wyrazowe frazy, których używa się do pozycjonowania witryny. Specjalnie dobrane pod kątem danej branży i działalności firmy słowa kluczowe powinny zostać użyte w wielu różnych miejscach na stronie, by poprawić jej rankowanie w Google.

Zasady WordPress SEO zakładają np. użycie fraz kluczowych w tytułach wpisów, opisach meta description oraz w publikowanych treściach (minimum kilka razy). W przypadku tego artykułu taką frazą kluczową jest właśnie WordPress SEO, dlatego trafiliście na ten wpis!

WordPress SEO – White Hat SEO kontra Black Hat SEO

Google wprowadziło pewne zasady pozycjonowania stron internetowych. Wskazówki Google dla webmasterów zakładają stosowanie technik zgodnych z White Hat SEO (dobrym SEO). Techniki, które są zakazane to Black Hat SEO.

Do technik White Hat SEO należy np.:

  • optymalizacja techniczna strony,
  • optymalizacja treści pod kątem czytelności,
  • optymalizacja struktury URL,
  • prowadzenie content marketingu,
  • publikowanie użytecznych i unikatowych treści,
  • unikanie metod spamerskich.

Z kolei do Black Hat SEO należą działania takie jak:

  • cloaking – czyli prezentowanie odmiennych treści robotom Google i czytelnikom,
  • kanibalizacja fraz kluczowych,
  • plagiatowanie treści,
  • spamowanie.

Stosowanie metod Black Hat SEO może doprowadzić do tego, że strona zostanie tymczasowo zablokowana przez Google lub nawet zupełnie wykluczona z indeksu wyszukiwarki.

WordPress SEO – przydatne wtyczki

#1 Yoast SEO

Jak pozycjonować bloga i prowadzić skuteczne działania WordPress SEO? Bardzo mogą w tym pomóc odpowiednie wtyczki. Spośród różnych rozszerzeń, które można pobrać z oficjalnego repozytorium WordPress, na uwagę na pewno zasługuje wtyczka Yoast SEO. Wtyczka analizuje publikowane treści pod kątem fraz kluczowych, a także wskazuje użytkownikowi, co można zrobić, by poprawić SEO strony internetowej.

#2 All in One SEO Pack

All in One SEO Pack to wtyczka, która jest podobna do Yoast SEO. Wtyczka pozwala zoptymalizować bloga pod kątem takich aspektów jak adresy URL, tytuły wpisów, meta tagi, czy AMP.

#3 WP Smush

Z punktu widzenia WordPress SEO, ważne jest także, jakich plików używamy na stronie internetowej. Dotyczy to w szczególności plików graficznych, które jeśli ważą zbyt dużo, mogą obciążać witrynę i pogarszać jej szybkość ładowania. Aby je zoptymalizować, można skorzystać z bardzo przydatnej wtyczki – WP Smush.

#4 WordPress Image SEO

Wtyczka WordPress Image SEO to wtyczka, z której pomocą można zoptymalizować nazwy plików graficznych. Zamiast konfigurować ręcznie atrybuty alt i nazwy grafiki, można skorzystać z prostej i automatycznej wtyczki.

#5 W3 Total Cache

Wtyczka W3 Total Cache to wtyczka, która poprawia ładowanie się strony. Z jej pomocą można skonfigurować cache stron, cache obiektów, a także cache wyników zapytań do bazy danych. Wtyczka może sprawić nieco trudności niezaawansowanym użytkownikom.

#6 WP Super Cache

Na SEO strony i bloga wpływa między innymi jego szybkość ładowania. By poprawić ten aspekt, można skorzystać z nieco prostszej niż wtyczka W3 Total Cache wtyczki WP Super Cache.

#7 SEO Internal Links

Wtyczka SEO Internal Links służy do budowania linkowania wewnętrznego na stronie internetowej. Dzięki niej można w łatwy sposób podlinkować artykuły o podobnej treści i znacznie ułatwić czytelnikom nawigację po witrynie.