Blog WordPress
Blog WordPress » Od podstaw » Blog WordPress – dla początkujących

Blog WordPress – dla początkujących

Autor: Maria Kowalska
Blog WordPress dla początkujących

Blog WordPress jest coraz częściej wykorzystywany nie tylko przez osoby indywidualne, ale i także przez firmy. Dlaczego akurat w tę platformę CMS warto zainwestować? Jak stworzyć profesjonalnego bloga na WordPress? Podpowiadamy!

Blog WordPress – dlaczego akurat WordPress?

Tworzenie stron i blogów WordPress wcale nie jest trudne, w związku z czym coraz więcej przedsiębiorców postanawia wykorzystać tę platformę CMS do promocji swojego biznesu w sieci. Dlaczego warto postawić akurat na WordPress?

Platforma ta jest:

  • darmowa,
  • łatwa w obsłudze, konfiguracji i modyfikacjach zgodnie z potrzebami,
  • łatwa w pozycjonowaniu i optymalizacji pod kątem SEO.
  • przyjazna dla osób, które nie są biegłe w języku HTML,
  • szybka w instalacji,
  • wielofunkcyjna.

W WordPress możemy stworzyć profesjonalną i rozbudowaną stronę internetową, jednostronicową wizytówkę, imponujące portfolio lub sklep internetowy. To, co jednak nas dziś interesuje najbardziej to blog WordPress. Dlaczego to takie ważne?

Blog WordPress – po co jest nam potrzebny blog? Czym jest content marketing?

Blog WordPress to skuteczne narzędzie marketingowe, które stanowi podstawę content marketingu. Content marketing, czyli inaczej marketing treści to strategia, która polega na tworzeniu i publikowaniu atrakcyjnych i przydatnych treści. Dzięki nim czytelnicy interesują się naszą działalnością!

Content marketing przynosi wiele korzyści, ponieważ dzięki takim działaniom jesteśmy w stanie szybko trafić do grupy zainteresowanych odbiorców. Możemy podzielić się z nimi naszą wiedzą o produkcie, rozwiać ich wątpliwości, a także wskazać korzyści płynące z danej usługi lub produktu. W efekcie, po zapoznaniu się z publikowanymi przez nas materiałami, czytelnik podejmuje decyzję i działanie w postaci zakupu.

Jednym z narzędzi, za pomocą którego można rozpowszechniać treści marketingowe, jest właśnie blog WordPress. Systematycznie i ciekawie prowadzony, może bowiem wpłynąć na to, jak rozwinie się nasza relacja z klientem oraz, czy będzie on chętnie i często powracał do naszej witryny.

Blog WordPress – jak wybrać szablon?

Gdy już wiemy, czym jest content marketing i po co nam blog WordPress, warto pomyśleć także o szacie graficznej oraz funkcjonalności naszej strony. Od nich też bowiem zależy pozycjonowanie witryny i popularność bloga!

Dobry szablon dla bloga WordPress to szablon, który:

  • jest łatwy do zoptymalizowania pod kątem SEO,
  • posiada integracje z Social Media,
  • jest lekki i szybki,
  • jest responsywny.

Ile kosztuje szablon dla bloga i jak go wybrać? Na początek radzimy skorzystać z darmowych motywów, które przygotował dla swoich użytkowników WordPress. Znajdziemy tam wiele szablonów, które, mimo że posiadają ograniczoną funkcjonalność, to na początek w zupełności wystarczą, by wypromować biznes w sieci.

Jeśli natomiast darmowe motywy WordPress nie spełniają Twoich wymagań, to znak, że należy zainwestować w płatne motywy WordPress. Ich ogromnym plusem są regularne aktualizacje, a także duże wsparcie techniczne. Szablony te posiadają także dużo udogodnień i wtyczek, do których darmowi użytkownicy nie mają z reguły dostępu. Decyzja należy do Ciebie!

Blog WordPress – pozycjonowanie i SEO

Gdy już wybraliśmy szablon dla bloga WordPress, kolejna kwestia to pozycjonowanie. Poza publikowaniem wartościowych treści warto bowiem pamiętać także o optymalizacji witryny, zarówno pod względem jej aspektów technicznych, jak i treści, tak, by były one zgodne z SEO.

Czym jest pozycjonowanie i SEO? Tak naprawdę jest to bardzo szeroki obszar działań, które, prowadzone regularnie i rzetelnie, wpływają na pozycję witryny w rankingu wyników wyszukiwania Google. Działania SEO dzielimy na:

  • SEO on-site – to wszystkie prace, które są prowadzone bezpośrednio na pozycjonowanej stronie internetowej,
  • SEO off-site – to praca polegająca na wyszukiwaniu i budowaniu wartościowych linków z innych, zewnętrznych domen.

Pozycjonowanie w Google może przynieść firmie ogromne zyski, ale, w nieodpowiednich rękach, może przynieść także straty. Mowa o nieumiejętnym stosowaniu technik Black Hat SEO.

Tych technik SEO nie stosuj na blogu!

Black Hat SEO to zakazane techniki pozycjonowania. Jeśli nasz blog WordPress zostanie wypozycjonowany z ich użyciem, najprawdopodobniej Google nałoży na niego bana lub filtr, który zaburzy indeksowanie strony. W efekcie nasza witryna utraci wysoką pozycję w rankingu wyszukiwani Google, a nawet w ogóle nie będzie wyświetlana!

Do technik Black Hat SEO należy między innymi:

  • upychanie na siłę słów kluczowych na blogu,
  • cloaking, czyli tzw. maskowanie treści,
  • spamowanie na blogach i forach,
  • tworzenie mini-stron zapleczowych z linkami do pozycjonowanej domeny.

Bogatsi w wiedzę dotyczącą technik White Hat i Black Hat SEO możemy bezpiecznie pozycjonować bloga WordPress, nie narażając strony ani firmy na utratę popularności w sieci.